Lu Chen

Activiteiten

Klanten _ 客户

Logo dBOD Logo Froq Logo Wijzonol Logo Provincie Gelderland Logo de Baak Logo Dockwise Logo Talent&Pro Logo ROC van Amsterdam Logo VitalNext

Activiteiten

Adviseur

In ieder bedrijf is een soepel lopende communicatie met medewerkers van essentieel belang. Iedere cultuur kent daarin haar eigen norm. In China is het bijvoorbeeld niet gangbaar dat medewerkers over gevoelens praten of van gedachten wisselen met hun manager.

Vanuit mijn achtergrond, mijn kennis van zowel de Westerse als de Chinese cultuur en mijn ervaring als people manager adviseer ik Westerse bedrijven in de omgang met medewerkers in China. Ik weet hoe medewerkers te motiveren en help bij het oplossen van communicatieve en culturele problemen. Aandacht voor de verschillen en overeenkomsten verbetert het werkproces.
Meer informatie? Neem contact op voor een kennismakingsgesprek.

Business development & networking

De identiteit van China is langzaam aan het veranderen van "Made-in-China" naar "Brand-in-China". Chinese bedrijven, waaronder vooral privéondernemers, zijn meer en meer op zoek naar beter design voor hun branding: logo, visual identity, verpakking, design en interior design.

"Dutch Design" spreekt Chinezen aan. In de afgelopen jaren verkocht ik diverse Nederlandse ontwerpen aan bedrijven in China; van het totale branding design van Chinese biologische melk tot het packagingdesign voor The Coca-Cola Company China.

Ik adviseer en begeleid bedrijven in één of meerdere fases van het development traject:

  1. de haalbaarheidsstudie, waaronder het in kaart brengen van de markt;
  2. het zoeken naar relevante partijen en deze aan elkaar verbinden:
    In China gaat de deur van een bedrijf of een organisatie pas voor je open wanneer je daar direct of indirect iemand kent. Dit heet “Guanxin” (netwerk). Ik ben inmiddels zeer bedreven geworden in dit proces en vind het leuk verbindingen te maken en contacten te leggen. Zo vond ik bijvoorbeeld met veel plezier de juiste gesprekspartners voor Polyganics in China;
  3. het opzetten van het verkoop- en distributieproces:
    het verkoopproces van design in China is uitdagend. Chinese ondernemers zijn bereid om de hoge Westerse prijs te betalen voor een design, maar kennen ook hun voorwaarden. Hoe zorg je dat zowel de Westerse norm gehandhaafd blijft én de klant tevreden is?
    Voor mij is dit de leukste uitdaging.

Al deze fases vragen kennis van en oog voor de twee culturen, wetgeving en communicatie. Dat is mijn specialiteit.
Meer informatie? Neem contact op voor een kennismakingsgesprek.

Trainer

China is steeds dichterbij. Zowel bedrijven als instanties hebben de behoefte om meer over het land te weten. Ik deel graag mijn ervaring op het zakelijke en culturele vlak met Nederlanders. Zo ontwikkelde ik naar aanleiding van de vraag: hoe haal je het meest uit een meeting met potentiele Chinese zakenpartners de workshop Before Boarding.
In deze workshop leer je over de benodigde voorbereidingen, de communicatie, de verwachtingen –aan beide kanten van de tafel– en de mogelijke valkuilen.
Before Boarding was een vast onderdeel in het Nieuwe Manager programma bij De Baak. Ook verzorgde ik Before Boarding aan diverse studierichtingen van een ROC in Amsterdam.

Bij Dockwise verzorgde ik op maat trainingen in het omgaan met Chinese managers en in communicatie met Chinees technisch personeel.

download de pdfInteresse in de workshop Before Boarding of een trainingsaanbod op maat?
Download de pdf en neem contact met me op.

活动

登机前培训

download the pdf你即将和你的(荷兰)商业伙伴进行会谈。怎样从会议中得到你最想要的结果?在培训课程中将重点会讨论:会议的准备,会议的交流方式,双方对会议的期望,以及可能的陷阱。

登机前培训已经被各种的荷兰机构及公司所接受,也已成为荷兰培巴可管理中心对新经理培训计划的组成部分。学员们热情的评价包括:“实用”和“令人耳目一新。“

如想了解更多信息或需要应用手册,请给我写e- mail

员工管理者People Manager 及 顾问

我向与中国有业务联系的西方公司提供如何成功地和中国员工合作的建议。平稳畅通的沟通对于事物发展的结果是至关重要的。中国员工常常避免谈论自己的感情,也不擅长和他们的管理者交换意见。我个人对于中西方文化的理解和我作为一个职业经理人在工作中所积累的经验,能够使我提供关于如何改进沟通的帮助。同时,对于如何激励员工以达到解决问题的目的,我有透彻的理解。

在塔领德博,我以一个员工管理者的角度来担负责任。我曾为荷兰DOCKWISE提供过如何与中国的管理人员和技术人员沟通的培训。我还作为人力资源经理参与了荷兰Van Wijhen招聘中国部总经理的工作 。